"More entertainment"

tisdag 24 mars 2015

#Monasbloggx

Helgen som gick var det alltså dags för den efterlängtade bloggkryssningen med kärringen, kvinnan, tanten, tjejen och en av de finaste personer jag träffat! Mona alltså.

Jag hade beställt en två bäddshytt -seaside. Så jag skulle bo med någon jag aldrig träffat. Som vanligt när Mona är i inblandad behöver man inte oroa sig. Så varm och inkännande person. Tog hand om mig och andra ensamma och inte ensamma deltagare.

Tyvärr kom ett mail när jag satt på bussen till Stockholm att Mia Törnblom som skulle föreläsa på söndag var sjuk och var tvungen att ställa in.
Christina Stielli skulle ta hennes söndags föreläsning och vi minglade och hade trevligt på lördag kväll. Jag dansade till och med.

Vid midnatt var jag i säng och sov gott men ytligt i sällskap av Christina, min rumskamrat.

På söndagen så var det gofrukost  i fint sällskap innan Stielli började prata om lycka. Jag grät.  Jag skrattade. Blev väldigt berörd vilket hon såg för jag känner fortfarande värmen av kramen jag fick när jag köpte hennes bok.

Christina Stielli.
Vilken resa. Läs gärna hennes debutroman "jag älskar dig inte", en av de bästa böckerna jag läst. Köpte den på loppis i pocketformat ganska nyss efter den givits ut och jag minns upplevelsen av den även idag.
Som person är hon varm, driven, rättfram, stark, modig. Glad. Jobbar med att vara glad varje dag. Och det handlade föreläsningen om.

Sammanfattning: det var en fantastisk helg med en fantastisk föreläsning. Jag har ju följt Christina väldigt länge. Hon bloggade på Tara och det var ju faktiskt ett tag sen. Jag följer henne på twitter. Så när chansen att se båda mina kvinnliga förebilder och fina Mona så förstår ni ju, det fnns inget alternativ annat än att åka på kryssen i helgen!

Och jag har skapat ny bekantskaper. Älskart.
Här kommer fler kort!

Christina och Jag.

Bästa Mona!

Efterätt! 
Äntligen fick jag krama Ting (youknowting.blogspot.com)! Så rolig och skrattig och som tyvärr blev dålig och fick avlägsna sig under middagen :(. 

Finemangskan 
Budskap..
Stielli in action

Och så Mona och jag.