"More entertainment"

fredag 11 april 2014

bra dag

trots att jag spenderat 4-ish alldeles för långa timmar på en föreläsning med en föreläsare som inte kan föreläsa. Man går dit med gott mod och så sitter man där och efter 4 minuter känner man, VARFÖR är jag här? Att läsa boken hemma hade gett mig mer.
Jag har investerat tid och pengar i utbildningen och vill inte slösa tid på att inte tillskansa mig kunskap.
Förra veckan skrev jag 15 a4 sidor i anteckningsblocket. Idag? knappt en halv sida.

Positivt idag är att jag slapp parkeringsbot trots att jag glömde att betala parkeringsbiljett imorse. Kom på det efter 2,5h.... Men som sagt, ingen bot.

Vi gjorde dessutom klart med sommarjobb!
Personlig assistent i hemkommunen. Var tveksam först, ny yrkesroll är ju ändå ny yrkesroll.
Men what the heck, det kommer bli bra!
Skönt att få jobba dygn och därmed kan jag faktiskt vara ledig lite i sommar.  veckan efter terminslut och veckan före kursstart kommer vara hellediga. och dessutom nån vecka när maken har semester! Kul!
Sommarledig var jag senast typ på kassan 2010. DÅ drog vi, jag och maken, till Gekås och bodde på Hotell i Överlida. Det var den semestern det..


Ni kanske undrar lite hur det går för terapeutkandidaten?
Det är så jävla svårt.
Men ännu roligare.
Å så lite svårt igen.
Börjar sväva in på behandlingsplaner men det är som sagt, inte lätt. Nånstans.
Att jobba typ 50% som terapeut tror jag är ett bra mål efter utbildningen..
Förhoppningsvis kan jag vikariera på sommarjobbet under hösten och våren.

We'll see!

Nu ska jag ta å skrapa en trisslott..
Hoppas bli miljonär, som kvinnan i postkodsmiljonären.. Såg ni?
Fantastiskt duktig!

Över å ut.