"More entertainment"

torsdag 10 april 2014

ibland

blir jag besviken.
Fast jag inte har någon rätt att bli besviken.

Idag handlar det bara om småsaker.
Ni vet,
när man tror att något kan bli en vänskap,
men så märker man att det bara var i ett annat syfte.

Ibland har jag svårt att förstå hur andra tänker.
Och det är ju inget konstigt. Man vet inte hur någon annan tänker någonsin.
Ibland kan man inte ens gissa.

När jag har ett syfte, en annan person har ett helt annat syfte.
Då tror jag att jag faktiskt blir besviken om det blir uppenbart att syftet är väldigt olika.

Idag handlar det om att jag faktisk inte ska vara så himla naiv. Eller så är jag väldigt kritisk och har förutfattade meningar.
Två sidor av myntet. Ingen sida är "lagom". När man inte tar saker på så stort allvar.
Jag köper allt, eller inget som sägs till mig. Inte det här, "med en nypa salt".

Vad sägs om att försöka va lite mer lagom ?
Men vem f-n vill vara lagom?

Ibland är dock lagom en väldigt bra nivå. .