"More entertainment"

måndag 10 november 2014

Köpstopp dag 10


eller kanske är det mest dag 9 jag ska skriva om.
Var på Rusta innan jag handlade mat igår. Rusta har mycket krafs som jag gärna köper när jag inte har köpstopp för okynnessköp.

Notera att KÖPSTOPP och okynnesköpstopp är helt olika saker.
Är ni med på skillnaden?

Köpstopp är ju köpstopp. punkt fucking slut.

Okynnesköpstoppet är ju att stoppa alla okynnesköp.
Och på Rusta har jag spenderat många stålars på koynnesköp.

Förra gången jag var där, innan november hade börjat hade det "mini" adventsstjärnor. 10 kr styck i olika färger.  Så söta och gulliga. Men jag insåg också att de redan då var ett okynnesköp. Men jag ville ville ha dem.
Igår när jag var där kostade 4 st 20 kr. Ni förstår varthän det barkar va?
Såklart köpte jag 4.
Men här kommer det fina. Jag tog ett aktivt beslut att köpa dem och jag hade tänkt på det även tidigare. Det var alltså inget spontant som okynnesköp är 99% av tiden.

nedan ser ni bilder på sådant jag skulle okynnes köpt om inte köpstoppet funnits.