"More entertainment"

måndag 13 juli 2015

Sommar

Är sommaren lätt eller svår när det gäller att gå ner  vikt?
Vad tycker ni?

jag tycker blandat. Det är lättare att äta bra mat, jag blir inte heller lika hungrig när det är varmt ute.
När det är varmt vill man kanske svalka sig. Glass, fikor, utemat och uteluncher.

Hur som haver så har jag idag påbörjat operation viktnedgång. På riktigt.
Mat och annat som slinker ner i magen ska propoints beräknas och jag ska promenera igen.
Idag startade jag med min vanliga start runda. 1 varv tar cirka 15 minuter i början och när jag är på g så tar det cirka 10 minuter. Tar jag då två sådana varv per dag plus kanske ett extra denna första vecka så har jag skramlat ihop cirka 30 minuter motion per dag. Det är ett minimum som ni vet men ett lagomt mål.

Om en vecka är jag på Öland och då kan det få bli lite promenader runt den ganska så stora campingen när jag ska skrapa ihop mina 30 minuter.

Jag funderar mycket på hur jag ska hitta tillbaka till blogglusten och till viktnedgångslusten.
Förr, var det nämligen samma sak.
När jag gick ner i vikt 2007-2009 så var bloggen en väldigt viktig faktor.
Även om jag försöker styra att denna bloggen inte ska vara så VV störd så är det kanske där jag hamnar. Ni trogna läsare får välja om ni vill vara kvar eller om det blir för trist.

Det är ju det fina med bloggar =) Man kan avfölja om man vill!

Hörrni.
Ha en fin måndag, nu ska jag vittra brevlådan och hoppas på ett kuvert från banken!