"More entertainment"

tisdag 6 januari 2015

resultat?

Igår var det ju som sagt vägdag och resultatet finns redovisat under fliken "min viktsida".
Jag har valt en egen sida för själva rapporteringen, för min skull eller eran skull vet jag inte riktigt.
Här kommer det såklart också att diskuteras och blötas och stötas men jag tänker att här ska mina tankar stötas och blötas. Strunt samma vad det är för resultat utan här kommer bloggen bli mitt verktyg att reda ut vilka tankar eller vilka känslor som kommer med veckorna och resultaten.
jag kommer jobba mycket med det kognitiva och det beteendemässiga denna viktresa.
Det var det som sket sig sist. Jag trillade tillbaka i samma beteendemönster. Och ni vet ju, gör man som man alltid gjort, får man samma resultat som man alltid fått.
Som grundläggande terapeututbildningsstudent så vet jag ju hur jag kan göra för att ta mig ur dessa beteendefällor och välja rätt väg. Sen är det alltid svårt när det gäller en själv och därför kommer jag beställa en KBT bok som kan hjälpa till vid viktnedgång. När jag beställde några kursböcker fick jag nämligen 100 spänn i presentkort och det tänkte jag använda för att köpa några fler böcker.

Idag har dagen bestått av att söka efter artiklar på nätet inför min uppsats, promenerat med Grim, en kompis Chihuahua och sedan letat än fler artiklar. Nu tror jag att jag har en bra grund att stå på men nu återstår ju arbetet att läsa igenom dessa artiklar.

Imorgon och onsdag ska jag iväg på fler intervjuer (intervju 8 och 9 av 10 totalt) och därför är det nu verkligen dags att ta tag i transkriberingen på allvar. 20 januari skall jag vara klar med alla transkriberingarna enligt schemat. Tror det kommer bli riktigt bra till slut. Sen får jag väl ta ställning om jag behöver mejla ut ytterligare frågor till mina snälla medverkande.

Jag har tänkt att jag ska bli mer viktinriktad här ett tag, det behövs ju om jag ska nå mitt måål för 2015 på -30 kg till 23 december. Men som sagt, även mycket inriktat på KBT.
Hoppas även ni kan få nytta av mina kommande resonemang! Även om man inte behöver gå ner i vikt menar jag.

En liten dröm när jag är färdigutbildad är ju att hjälpa människor över nätet att gå ner med hjälp av kbt-verktyg. För oavsett om man är opererad, viktväktare,lchfare eller "sundförnuftare" så behöver man ju ibland hjälp med att komma in med tankarna på nya banor.
Nåväl. Mer om det när vi närmar oss sommaren! När jag själv testat mig framåt!

Ha en fin dag folks!
Imorgon är det vardag på riktigt igen!
Nästa lediga dag är påsk va? #oxveckor Eller hur säger man?