"More entertainment"

fredag 16 maj 2014

ett val

tappade min telefon i golvet förut.
Givetvis gick skärmen sönder. Skärmen, inte glaset.

Efter grin och hysteri så har jag nu börjat googla
"Svart skärm samsung galaxy s4".
Jag kan åka till Arvika, få skärmen utbytt och göra den rosa.
För 1500.
Samma färg för 1300.
1300 pengar har jag inte förrän i mitten av juni.
#hejilandsproblem

Iallafall, tog upp det min man.
-"Ja det är ju ett val du får göra".
- "Att betala 1300 eller vara utan telefon?"
- "Ja"


Imorgon ska jag berätta för honom att det är ett val han får göra.
Låta mig gå utan telefon i en månad och  det faktiskt innebär att jag då tar HANS telefon istället.. (Han har jobbtelefon..)
Det är ett val han får göra.

På tisdag åker jag till Arvika.
Såklart blir telefonen rosa. Varför skulle den INTE bli rosa?!