"More entertainment"

söndag 16 mars 2014

Söndag kl 9.20

Då stod vi i givakt ute på gården med spade, kratta och sopborste!

I tre timmar kämpade vi med att rabattröja lite.
Nu har vi plan för hur vår fula trädgård ska bli en finare och mer genomtänkt trädgård.

Planen för våren är att måla vår lilla altan, gräva ur rabatterna så att man kan lägga singel och sen plantera i fina krukor istället för de gamla rabatterna som vi haft.

När vi kom in så gjorde jag också en ny sorts frökex, med mandelmjöl.
Fel val av recept. Det blev någon sorts mjölig spröd frökonstellation som inte går att använda som kex eller som smörgås. Nya frökexförsök imorgon. Återgår väl till mitt gamla vanliga recept.

Idag har jag (än så länge kl är 18.10) inte pluggat ett endaste uns. Är bara lite stressad över detta.
Tänker tidig start på dagen imorgon och tid för sista inlämning är inte förrän 23.59.

Nu sitter jag i soffan, med dator, filt, Tvn är på vatten i en angry birds mugg och tänkte se:
Mia på Grötö, Berg/Meltzer hos Skavlan på olika playfunktioner och sedan Farmen och Mästarnas Mästare på play.

En skönt avslappnande fredag med hederligt kroppsarbete.
Kanske till och med lite laddning av mitt kroppsliga batteri..

Ha en finfin söndag!