"More entertainment"

måndag 27 oktober 2014

Köpstopputmaning 2014-2015

Victoria utmanar Mona i en köpstoppsutmaning.
Just nu vet vi inte riktigt om Mona låter Wacko-vic vinna i en enkel walk-over, men förhoppningsvis inte..
Då jag inte har så mycket mer att låna från CSN i vår så känner jag att detta är en god ide även för mig. Det handlar om okynnesshoppandet. Att handla mat, julklappar, födelsedagspresenter, kurslitteratur, förbrukningsvaror är inte saker som går under okynnet.

Det är däremot, tomten på Rusta, den där på 75 % rabatt som bara är billig. Det är tröjjan jag vill ha ENBART för att få KÖPA något. Inte tröjan jag måste ha för de andra tröjorna är för stora.
Victoria styrde upp en facebook grupp idag och reglerna kommer gås igenom lite noggrannt men för mig handlar det också om att göra det på mitt vis.

Så som vårat smaliskontrakt. Det är inte förbjudet att äta godis eller chips. Men man får ingen belöning om så är fallet. Veckan som gick fick vi en varsin guldstjärna för väl utförd vecka med Nej tack och goda val, men ingen belöning för att bägge hade fuskat.

Jag återkommer med villkor i köpstopputmaningen, men i det stora hela ska jag:
Sluta köpa saker för köpandets skull.