"More entertainment"

onsdag 15 oktober 2014

Träningsvärk och kidzen

Denna veckan har än så länge varit väldigt trevlig,
maken har varit kompledig både måndag och tisdag så vi har fått mycket gjort hemma och kunnat sällskapa med varann, promenerat och pluggat och sett seriemaraton på netflix/viaplay.

Maken som aldrig (ALDRIG) ser serier förutom Blacklist och i viss mån TBBT med mig, slog på stort och låg i vår nya kontinentalsäng igår och drog en 8-9 avsnitt av Spartacus igår. Japp, han låg där från 13-läggdags, hämtade mat i köket och åt i sängkammaren.  Det var han väl värd! Dels har han nämligen promenerat med mig hela helgen, han har även städat och fixat inne och vinterbonat ute, bland annat tömt hängrännorna, ni vet vad mycket äckel det finns där..

Igår fick maken en paus från en "Heléne-promenad"- för att bästa Marie, aka "Ozzysmor" med två hundar kom och promenerade med mig. Vi fick ihop 3 kilometer och med hundarna är det en ganska avslappnad takt och det är skönt för mina benhinnor som kan säga ifrån lite när jag går fort och ofta.
Nu går jag ju varje dag! #duktigtjej
SÅ vi fick 45 minuters promenad och maken fick 40 minuters promenad men cirka 4,5 km..
han går lite fortare än mig om han får alltså..

Tyckte att det var onödigt att inte ta vara på en uppvärmd kropp så jag drog igång projekt häckklippning. Våran häck klipptes ner ORDENTLIGT, det ska nämligen bli staket till våren så vi klippte ner nu så att katten fortfarande har nått som är i vägen när hon tjuvrusar men det blir inte lika mycket att ta bort i vår!
Som sagt, vår häck, men även den vi delar med grannen putsades och sen "allmänningens" häck vid våra postlådor. Vi ser den väldigt tydligt och eftersom katten är där jämt och myser så ser vi också hur vildvuxen den varit. På lördag är det höststädning så den skulle ändå klippts denna veckan, men nu slipper ordföranden iallafall klippa denna.
Och nu börjar ni kanske ana vart min träningsvärk befinner sig och varför jag har den?
ARMARNA. Oj oj oj mina stackars otränade armar.
Det fina i kråksången, är att jag fortfarande är mobil, inte sängliggande på grund av ledvärk efter sådan ansträngning.
SKÖNT!

Idag blir det en kortis promenad med Maries lilla Grim, en vilodag kan man väl få ha?
Tänker mig en kvart -tjugo minuters promenad, skönt att jag anser det som vila. För 4 veckor sedan var det en lång promenad.


Viktväktarna då? Jorå, maken och jag skrev ju Smaliskontrakt i söndags och sedan dess går det bra. På söndag får vi första resultatet och jag är sjukt spänd. Många dagar kvar att kämpa på tills dess dock.

Nu behöver jag återgå till informationsbreven som skall skickas ut till cheferna till de jag vill intervjua i min masteruppsats. För kl kvart i tre blir jag upphämtad av mor, då styr vi näsan mot Karlstad och Kidzen som vi ska picknicka med i en lekpark!

/Tjing.