"More entertainment"

söndag 10 augusti 2014

Helgen..

Kräftmiddag igår med mamma och Ingo. Vi gick all in med detaljerna, det är ju så roligt att få köpa in och planera och utföra.  Utanför hade vi hängt en kräfta. Passande nog tog jag en sminkselfie utomhus så att den kom med på bild.

Jag försöker liksom sminka mig lite oftare nu. Dölja mina psoriasisfläckar och känna mig fräsch.
Har börjat med rouge. Första gångerna för mig men med träning så. Vågar inte direkt kräma på.. (tyck gärna till om resultatet! ).

Har tre veckor kvar på jobbet varav 2 är fyradagars. 3 veckor kvar till skolstart.  Började med att ta hem en bok som kanske summerar termin två bra. Den fanns på plattan (googleplay) för 47 kronor.  Lagom liksom å perfekt att kunna läsa från plattan.

Idag är det som bekant söndag och jag ska fortsätta lata mig. Kl 18 är jag i Kil på mitt nya Viktväktarmöte med ny konsulent.  Ser fram emot det och ser fram emot en ny start. Skönt att inte ha vägning mitt i veckan nu när det inte finns en tid som är måndag 9.30 som jag helst går iväg på.
Skönt att jag inte känner så många som går där heller.  Känns viktigt att göra det själv och för min skull. Blir lätt lite tävlan eller stress hos mig "om alla andra går ner mer."

Så en ny tid, ny dag å ny konsulent. Det blir min grej idag.

Ha en fin söndag!